Oslo Havn logo Oslo Kommune

Kundeinfo fra Yilport uke 11

Forrige uke hadde vi stabil produktivitet mot fartøy uten store problemer. Vi jobber fremdeles hardt med å forbedre produktiviteten i tillegg til kvaliteten og timingen av rapportering.

Gaten til Ormsund hadde tilbakeskritt mot slutten av forrige uke. Grunnen var i hovedsak en serie av systemrelaterte konnektiv problemer, avvik i inventaret, og sammen med høy aktivitet førte dette til at forbedringen tok tid. I løpet av helgen har vi utført detaljerte tester og funnet de svakhetene som var årsaken. Planer for utbedring foreligger og vil bli iverksatt i løpet av de neste ukene.

Denne uken vil vi også jobbe direkte med de største kundene for å strømlinjeforme bookingprosessen. Dette vil også hjelpe til med å redusere køene ved gatene.

I løpet av helgen har de to nye RTGene på Sjursøya blitt satt i drift. Vi har nå åpnet D1 stacken og ser frem til å betjene dere der. Vennligst noter at selv om dette utstyret er blitt grundig testet, så forventer vi små problemer i oppstarten. Leverandøren og underleverandører står på stand-by for rask håndtering i så tilfelle.

For å sørge for sikker og effektiv handling i fra den nye stacken, er det ytterst viktig at kjøremønster følges. Se diagram under - vi ber dere vennligst om å dele ut denne til deres sjåfører.

Vi ønsker å minne om at terminalen er fortsatt under konstruksjon, slik at disse kjøremønstrene er av midlertidig varighet. Vi vil utføre fler linjemarkeringer for å forbedre synlighet av trafikk strømmen, og for å øke sikkerheten til vårt personell. Vi ser frem til en produktiv uke.